Betingelser

Garanti på reparationer

Dansk købelov foreskriver, at forbrugere, der køber produkter privat eller i erhvervsøjemed, er dækket af reklamationsretten i maksimalt 24 måneder. Såfremt PhoneGo foretager en reparation på dit produkt, inden reklamationsretten er udløbet, overtager vi reklamationsretten og påtager os ansvaret for enhedsfejl, der opstår under perioden, hvor reklamationsretten fortsat er gældende.
PhoneGo overtager de resterende måneder af reklamationsrettens gyldighed uafhængigt af, hvorvidt produktet før udførelse af reparationer hos PhoneGo har en historie af tidligere reparationer pga. fysisk belastning. Når det siges, at PhoneGo overtager reklamationsretten efter en eventuel reparation, skal vedkommende bemærke, at enheden skal udbedres for alle fysiske fejl, hvorved der gælder, at vi, efter udlevering af din enhed og overtagelse af reklamationsretten, står inde for et fuldt funktionelt produkt uden fejl. Den resterende periode af reklamationsretten, som vi overtager for enheden, er defineret med udgangspunkt fra reparationstidspunktet, og dette skal kunne dokumenteres af kunden via en gyldig kvittering for reparationen.

 

Fejl og defekter, som kan opstå efter reparationer hos PhoneGo, og som reklameres for i op til 90 dage efter reparation, behandles som komplikationer, der ikke umiddelbart er opstået under vores service – medmindre dette er dokumenteret af kunden eller værkstedet. Vi gør herunder opmærksom på, at vi forbeholder os retten til betaling mod udbedring af disse fejl. Såfremt de samlede reparationsomkostninger på komplikationer, som opstår umiddelbart efter vores service, overstiger nyprisen på din enhed, tilbyder PhoneGo en kreditering af alle udgifter for den oprindelige reparation.

 

Herom gælder altså, at kunden kan vælge at forbeholde sig retten til at få krediteret alle reparationer, hvis vedkommende ikke vil betale for efterfølgende reparationer.

 

Undtagelser vedrørende garanti og/eller reklamationsret på reparerede produkter

Overtagelsen af reklamationsretten bortfalder fra PhoneGo’s vedkommende, hvis nye fejl på enheden er opstået i forbindelse med reparation hos en anden reparatør, eller hvis der er monteret uoriginale reservedele – også selvom de uoriginale reservedele er blevet monteret hos PhoneGo. – Enheder, som er købt i udlandet, er ikke omfattet af dansk købelov, og derfor overtager PhoneGo ikke Appe-garantien og/eller reklamationsretten i denne sammenhæng. – Overtagelse af garanti og/eller reklamationsret i forbindelse med reparationer på produkter bortfalder fuldstændigt, hvis produktet har været udsat for fysisk belastning og/eller andre udefrakommende skader, som væskeskader eller tab på hårde overflader. – Overtagelse af reklamationsretten indbefatter ikke overtagelse af eventuelle procedurer for ombytning eller udbedring af enheder ramt af fabrikationsfejl, som leverandøren har stillet – dette gælder i alle tilfælde, uanset om leverandøren har anerkendt den generelle fabrikationsfejl eller ej. – PhoneGo’s overtagelse af garanti og/eller reklamationsret gælder kun for selve enheden – iPhone, iPad, MacBooks osv. – og ikke andet tilbehør, som bl.a. omfatter hovedtelefoner, opladere og andre ledninger, som normalvis følger med ved køb af nye produkter. –I forbindelse med skærmskift på en iPhone i kvaliteten ”Grade A” overtager PhoneGo ikke Apple-garantien og/eller reklamationsretten.